نتایج زنده | نتایج فوتبال | لیگ برتر

نتایج زنده | نتایج فوتبال | لیگ برتر

آخرین اخبار ، تصاویر ، اعلام زمان و نتایج بازی های فوتبال و والیبال
نتایج زنده | نتایج فوتبال | لیگ برتر

نتایج زنده | نتایج فوتبال | لیگ برتر

آخرین اخبار ، تصاویر ، اعلام زمان و نتایج بازی های فوتبال و والیبال

پورعلی گنجی: دوباره هافبک دفاعی شدم

بازگشت به پست همیشگی با دستور آری هان

مرتضی پورعلی گنجی و تیان جین تدا بالاخره بردند. بعد از 14 بازی بدون پیروزی و با نتیجه ای قاطع. مدافع تیم ملی ایران که هفته هاست هافبک دفاعی تیمش است بعد از مدتها سکوت، از این برد می گوید و البته پایان بدشانسی های تیان جین.


  او در گفتگو با خبرنگار " ورزش سه " صحبتهایش را اینگونه آغاز می کند:« خدا را شکر که بعد از 14 بازی که بدشانسی می آوردیم، این بار یک برد پرگل کسب کردیم. دیگر از بدشانسی گریه ام در آمده بود. در این 14 بازی شانس با ما یار نبود، ضمن اینکه توپ هایمان هم داخل دروازه نمی رفت و اشتباه فردی هم کم نداشتیم. مثلا تا دقایق پایانی برنده بودیم اما یکهو می باختیم یا مساوی می کردیم. همه چیز دست به دست هم داده بود تا نبریم اما خوشحالم که توانستیم بعد از چند هفته ببریم و چند رده در جدول بالا بیاییم. »
پورعلی گنجی در ادامه می گوید:« در لیگ چین امتیاز تیمها به یکدیگر نزدیک است. مثلا یک تیم با یک برد می تواند چند پله صعود کند. الان ما بعد از برد شنبه، چهار پله بالا آمدیم و به رتبه یازدهم صعود کردیم. اگر می باختیم وضعیتمان بدتر از قبل می شد و حتی به قعر جدول سقوط می کردیم. حالا اگر بازی هفته بعدمان را ببریم چند پله دیگر صعود می کنیم. به عبارتی دیگر سقوط بی سقوط.»
مدافع 23 ساله تیم ملی ایران با اخطاری که در بازی مقابل شانگهای شنکسین دریافت کرد از حضور در بازی بعدی تیان جین تدا محروم شد. او در این باره می گوید:« برای بازی هفته بعد محرومم. این بازی مقابل گوانگ ژو برگزار می شود. البته این گوانگ ژو، آن گوانگ ژو معروف که روبینیو را در اختیار دارد نیست. فقط امیدوارم که بدشانسی های قبلی را جبران کنیم و یک بازی دیگر را ببریم تا کمی خیال مان آسوده شود. »
پورعلی گنجی در این 9 ماه اخیر که در چین حضور دارد تنها دو بار به ایران آمده. آن هم برای حضور در اردوهای تیم ملی. او از خستگی صحبت می کند و اینکه کمی نیاز به استراحت دارد:« راهم دور است و نمی توانم تند تند به ایران بیایم. شرایط لیگ چین عالی است اما دوری راه کمی اذیتم می کند. البته اینکه هم برای تیم ملی ایران بازی می کنم و هم برای باشگاهم لذتبخش است اما نیاز دارم که کمی استراحت کنم. امیدوارم بعد از پایان لیگ چین فرصتی پیش بیاید که خانواده ام را ببینم و آب و هوایی عوض کنم.»
پورعلی گنجی مشکلی از بابت خورد و خوراک ندارد. او می گوید:« در شهر ما رستوران ایرانی نیست اما در بیجینگ چرا. البته رستوران های ایتالیایی هستند که بتوانم آنجا بروم و غذایی بخورم. ضمن اینکه خودم هم در خانه غذا درست می کنم و کلا مشکلی از این بابت ندارم. مشکل من فقط مساوی و باخت های تیان جین بود که خوشبختانه تمام شد.»
پورعلی گنجی در تیان جین مدتهاست که به خط میانی منتقل شده و یک بازیکن خط هافبک است. او درباره این تغییر پست می گوید:« من از ابتدا یک هافبک وسط بودم. آقای کی روش صلاح دید که مدافع باشم و من هم سعی کردم بهترین بازیهایم را برای تیم ملی انجام بدهم. در تیان جین هم ابتدا دفاع وسط بودم اما آری هان به من گفت که با توجه به ندویدن هافبک ها، اگر می شود به خط میانی برو و آنجا کمک مان کن تا کمتر به خط دفاع فشار بیاید. من هم گفتم از این بابت مشکلی ندارم و هر پستی که بتوانم به تیان جین کمک می کنم. به خط میانی رفتم و الان هفته هاست که در این پست بازی می کنم. از طرفی لیگ چین هافبک های نفوذی فوق العاده ای دارد و من به عنوان هافبک دفاعی وطیفه دارم تا با آنها من تو من بازی کنم. همین باعث شده تا در 5،6 بازی اخیر کمتر گل بخوریم و موقعیت های کمتری روی دروازه مان بوجود بیاید.»
اما آینده پورعلی گنجی. او در زمستان و پس از پایان قراردادش با تیان جین به کدام تیم می رود؟ او در این باره صحبت می کند:« حقیقتش چون 2،3 سال است استراحت نکرده ام، ابتدا هدفم این است که آمادگی ام را حفظ کنم و سپس بتوانم به تیمی در اروپا بروم. در نیم فصل لیگ چین می توانستم به تیمی در اروپا بروم اما رضایتنامه ام را صادر نکردند. مسئولان تیان جین فقط برای حضور در یکی دو لیگ خاص رضایتنامه ام را می دادند که این اتفاق هم رخ نداد. حالا اول امیدوارم که با تیان جین در لیگ بمانیم، سپس بدنم سالم باشد و در نهایت به فوتبال اروپا ترانسفر شوم. فکر می کنم در نقل و انتقالات ژانویه به این هدفم می رسم.»
پدیده تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا در این 9 ماه چقدر چینی یاد گرفته؟ پورعلی گنجی در جواب می گوید:« زبان چینی واقعا سخت است. حد اقل باید 5،6 سال اینجا زندگی کنی تا بتوانی فقط 50 درصد از زبان چینی ها را یاد بگیری. من هم در حد سلام و علیک و خداحافظی بلدم. البته تمرین کجاست ؟ را هم می توانم بپرسم!»
هواداران تیان جین چگونه در ورزشگاه بازیکن ایرانی شان را صدا می زنند؟ پورعلی گنجی پاسخ این سوال را هم می دهد:« هواداران تیان جین مرا گنجیه صدا می زنند! هر وقت می خواهند تشویق کنند با این کلمه مرا مورد خطاب قرار می دهند. کلا از من راضی هستند و خوشحالم که توانسته ام برای آنها و تیم یک بازیکن موثر باشم.»


"منبع: ورزش 3"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد