نتایج زنده | نتایج فوتبال | لیگ برتر

نتایج زنده | نتایج فوتبال | لیگ برتر

آخرین اخبار ، تصاویر ، اعلام زمان و نتایج بازی های فوتبال و والیبال
نتایج زنده | نتایج فوتبال | لیگ برتر

نتایج زنده | نتایج فوتبال | لیگ برتر

آخرین اخبار ، تصاویر ، اعلام زمان و نتایج بازی های فوتبال و والیبال

خدیرا: موریینو خودش را قربانی بازیکن می‌کند

خدیرا: موریینو خودش را قربانی بازیکن می‌کند

بازیکن آلمانی و جدید تیم فوتبال رئال‌مادرید اسپانیا گفت: خوزه مورینیو مربی پرجاذبه‌ای است که خود را برای بازیکنش قربانی می‌کند.

سامی خدیرا اظهار داشت: خوزه مورینیو، مربی‌ام در رئال‌مادرید از جمله انسان‌هایی است که وارد جایی شود، آنقدر جاذبه دارد که دیگران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

وی که با روزنامه دی‌ولت آلمان گفت‌وگو می‌کرد،‌ افزود: او مربی‌ای است که خودش را فدا و قربانی بازیکنان می‌کند. پشت تک‌تک نفرات تیمش می‌ایستد و اگر اوضاع خوب نباشد، ‌اجازه هیچگونه دخالتی به کسی نمی‌دهد. این مسئله از نظر من یعنی کلاس بالای کار که کلا برایم حائزاهمیت است. من هرچند قبلا از این دست نمونه، تجربه‌ای با اشتوتگارت داشتم؛ ولی چون نسبتا جوان هستم، ‌دنبال شناخت از سرزمینی ناآشنا با فرهنگ و زبانی دیگر می‌گردم.

خدیرای جوان که همراه با تیم آلمان درخشش خیره‌کننده‌ای داشت، در این مصاحبه به نکات دیگری نیز اشاره کرده که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

*آقای خدیرا، در کنار حکایت تابستانه تیم ملی آلمان، ماجرای شما پایانی بسیار دل‌انگیز داشت چون برای رئال‌مادرید پا به توپ می‌شوید. اینطور نیست؟

صادقانه باید بگویم که الان از این ماجرا نه فقط خوشحال هستم، بلکه تا حدی هم احساس غرور می‌کنم. اوضاع به گونه‌ای شد که می‌خواستم. البته موضوع تیم ملی آلمان نیز در آفریقای‌جنوبی بسیار عالی بود حتی در شرایطی که ما به مقام قهرمانی نرسیدیم.

*با 23 سال سن فکر می‌کردید قراردادی 5 ساله با رئال منعقد کنید؟

در اصل نه. حتی هنگام جام‌جهانی نیز اطمینان داشتم که فصل بعد برای اشتوتگارت بازی می‌کنم ولی گاه و بیگاه در زندگی یکسری چیزهای غیرقابل‌پیش‌بینی رخ می‌دهد. وقتی از علاقه رئال شنیدم، تعجب کردم.

*برای پاسخ، مجبور شدید مدت زیادی تامل کنید؟

پس از مدت کمی از گفت‌وگو با خوزه مورینیو، برایم مشخص شد که باید از این فرصت نهایت استفاده را بکنم تا زیر نظر یکی از بهترین مربیان جهان کار و برای بهترین تیم جهان بازی کنم. به لحاظ شخصی و ورزشی احساس کردم آماده برداشتن این گام هستم. از این جهت با اعتماد به نفسی بالا به این تیم می‌روم.

*ارتباطات اولیه‌تان چگونه برقرار شد؟ شما آن‌ موقع در تعطیلات کنار دریا بودید و به یک‌باره تلفن‌تان به صدا درآمد؟

خیر. نوی‌باوئر، ‌مدیر برنامه‌هایم، پس از بازی نیمه‌نهایی جام‌جهانی که مقابل اسپانیا بازنده شدیم، تلفنی از علاقه رئالی‌ها خبر داد. بعد از بازی با اروگوئه که بر سر مقام سوم بود و ما نیز برنده شدیم، موضوع را موشکافی کردم و اولین مطالعات را همان موقع انجام دادم. قبل از آنکه برای تعطیلات تابستانی راهی تونس شوم، من و مدیر برنامه‌هایم راهی مادرید شدیم و با خوزه مورینیو صحبت کردیم.

*این گفت‌وگو چگونه بود؟

نسبتا کوتاه ولی کاملا اطمینان‌بخش بود. او خیلی صحبت نکرد؛ اما همان کلماتی که بکار برد، بسیار واضح و روشن بود. همان جا بود که فهمیدم به کارم کاملا باور دارد و می‌خواهد مرا در تیمش داشته باشد. به همین دلیل مجبور نبودم خیلی در این باره فکر کنم چرا که این تیم بهترین گزینه برایم بود.

* خیلی‌ها می‌گویند او از قدرت جاذبه خاصی برخوردار است.

دقیقا. آدم‌های خاصی هستند که وارد جایی می‌شوند و می‌توانند دیگران را تحت‌تاثیر قرا ردهند. او از همین نفرات است. به اضافه این که مربی بسیار زیرکی است. آدم از بازیکنانی که با او کار کرده یا دارند همکاری می‌کنند، می‌شنود که او مربی‌ای است که خودش را فدا و قربانی بازیکنان می‌کند. مورینیو پشت تک‌تک نفرات تیمش می‌ایستد و اگر چیزی خوب نباشد، ‌اجازه هیچ گونه دخالتی به کسی نمی‌دهد. این مسئله از نظر من یعنی کلاس بالای کار که کلا برایم حائزاهمیت است.
هر چند قبلا از این دست نمونه تجربه‌ای با اشتوتگارت داشتم،‌ ولی چون نسبتا جوان هستم،‌ دنبال شناخت از سرزمینی ناآشنا با فرهنگ و زبانی دیگر هستم. خب، برای من این مسائل اهمیت دارد، ‌بخصوص که بدانم مربی‌ای دارم که تحت هر شرایطی از من حمایت می‌کند و به کارم باور دارد.

*مورینیو برای شما از اهدافش با رئال چه چیزهای تعریف کرد؟

خیلی صاف و روشن و قابل درک گفت که خواهان کسب مقام قهرمانی است، آن هم در همه جام‌ها.

*با ژابی آلونسو، گاگو و دیارا،‌ شما رقبای معروفی دراین تیم در پست بازی خود خواهید داشت که کار راحتی هم برایتان نیست.

بله، متوجه هستم. این نفرات همگی بازیکنانی با کلاس جهانی هستند. به آنها احترام می‌گذارم، اما هراسی به دل راه نمی‌دهم. بقدر کافی جام‌ جهانی به من در پستی که دارم، اعتماد به نفس بخشیده است. در رقابت‌های آفریقای‌جنوبی ما نه فقط مقابل حریفانی متوسط بازی کردیم، بلکه مقابل انگلیس، آرژانتین و اسپانیا که این یکی ما را متوقف کرد،‌ بازی کردیم.
منظور حرفم، این است که متوجه شدم در سطحی بالا در پست بازی‌‌ام، نمره قبولی گرفتم و با اطمینان می‌توانم قدم بردارم تا در رئال موفق شوم. اگر بتوانم بالاترین کیفیت بازی را ارائه دهم،‌ مثل روز برایم روشن است که در آنجا در بازی‌ها حضور خواهم داشت و حتی از ابتدا در ترکیب جای خواهم گرفت. ضمن این که خوزه مورینیو مرا برای بازی در کنار ژابی آلونسو می‌خواهد.

*چنین گامی برای شما از چه اهمیتی برخوردار است؟

از لحاظ ورزشی گامی برای رفتن به کلاس جهانی است. همیشه می‌گفتم می‌خواهم در کنار بازیکنانی با کلاس جهانی بازی کنم. با تمام احترام و تشکری که نسبت به اشتوتگارت بابت رشد و ترقی خود دارم، ‌باید اعتراف کنم رئال چیز دیگری است. در این تیم هر جلسه تمرینی به منزله یک صحنه رقابت در بالاترین سطح ممکن است. آشنایی با مردم برای من جاذبه دارد زیرا تا به حال با دنیایی کوچک و البته زیبا به نام اشتوتگارت آشنا بودم. مادرید به من کمک می‌کند تا به شخصیت کامل تری برسم. تند و سریع تلاش می‌کنم زبان اسپانیولی یاد بگیرم چون دانستن آن خیلی از مسائل را برایم راحت‌تر خواهد کرد.

*راستی می‌دانید در آنجا شما قدم در جای پای بازیکنان آلمانی مثل گونتر نتسر، پاوئل برایتنر یا برند شوستر می‌گذارید که همگی در رئال‌مادرید بازی کردند؟

می‌دانم هر یک از بازیکنانی که در آنجا بودند، از خود اثری به یاد ماندنی به جای گذاشتند. من هم تلاش خواهم کرد این چنین باشم. از رئالی‌ها شنیدم که همیشه با بازیکنان آلمانی به لحاظ ورزشی و انسانی رفتار خوبی انجام داده‌اند. امیدوارم بتوانم در آنجا خودم را تحمیل کنم. من نسبت به رئال مدیون هستم که تمام آنچه را در چنته دارم، رو کنم. چون واقعا به من بسیار اطمینان کرده‌اند.

*از آنجایی که کریستوف متسلدر در سه سال گذشته بازیکن رئال بوده و مدیر برنامه‌های او با شما یکی است، آیا او که الان راهی شالکه شده،‌ به شما توصیه‌ای کرده است؟

تا به این لحظه فرصتی پیش نیامده؛ اما من دنبال صحبت با او هستم. واقعا نادانی است که از یک چنین گنجینه گرانبهایی استفاده نکنم.

* واکنش یواخیم لو، سرمربی تیم ملی در مورد انتقال شما چه بود؟

از آنجایی که این مسئله خیلی علنی شد، با او تلفنی صحبت کردم. از این اتفاق اظهار خرسندی کرد و تبریک گفت. او از اسطوره‌های رئال و بخت زیادی که دارم، حرف زد. بعد هم گفت همه روزه امکان انتقال برای بازیکنان آلمانی برای انتقال به رئال مهیا نمی‌شود.‌ آخرین ستاره بزرگ آلمانی که با یک تیم بزرگ غیر آلمانی قرارداد داشت، میشاییل بالاک بود. فکر می‌کنم از این انتقال نه فقط من بلکه فوتبال آلمان سود می‌برد. چون می‌توانم تجربیاتم را در آینده به تیم ملی منتقل کنم.

*با امضای قرارداد با رئال در حقیقت به کشوری نقل مکان می‌کنید که قهرمان اروپا و جهان است. فکر می‌کنید تیم ملی هنوز چه چیزی کم دارد تا در رقابت‌های جام‌ملت‌های 2012 بهتر از اسپانیا شود؟

این نکته که اسپانیایی‌ها بازیکنانی خارق‌العاده‌ای دارند، قابل کتمان نیست. آنها در بازی‌های آفریقای‌جنوبی نشان دادند یک تیم هستند هرچند که در بازی‌‌های اولیه خیلی درخشان ظاهر نشدند. فکر می‌کنم ما تیمی بسیار جوان داریم که خیلی خوب هماهنگ هستیم؛ ولی باید هوشیارتر و قاطعانه‌تر بازی کنیم.

*با توجه به بازگشت میشائیل بالاک، جایگاه خودتان را در تیم ملی کجا می‌بینید؟

فکر می‌کنم عملکرد خیلی خوبی در جام‌جهانی داشتم و چون به مادرید پیوستم، لازم نیست که خودم را پشت بازیکنی مخفی کنم. من در آفریقای‌جنوبی نشان دادم در شرایطی هستم که می‌توانم در بالاترین سطح ممکن بازی کنم. با وجود بالاک شانس خوبی برای حضور در تیم ملی می‌بینم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد